آغاز عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر سنندج آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالسلام سپهر معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سلامت درختان تأثیر بسزایی دارد عملیات هرس به‌موقع است.

وی بیان کرد: هرساله از اواخر آذرماه  عملیات هرس درختان شهر با توجه به کاشت متنوع درختان در سالیان گذشته ازجمله افرا، زبان‌گنجشک، نارون، اقاقیا توسط واحد فضای سبز مناطق و نواحی منفصل شهری انجام خواهد شد.

وی گفت: اجرای عملیات هرس درختان ازنظر رشد تاج و ریشه متناسب با فضای شهری و هم‌جواری با ساختمان و بناها امری لازم و ضروری است.

سپهر خاطرنشان کرد: ضدعفونی وسایل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها، تجهیز کارگران هرس کار و الزام به رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی از مواردی است که گروه عملیات هرس ملزم به اجرای آن است.

سپهر ادامه داد: برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی درختان و کاهش و کنترل جمعیت آفات و بیماری‌ها و همچنین افزایش طول عمر درختان از دیگر اهداف  اجرای عملیات هرس درختان است.

معاون خدمات شهری شهرداری خاطرنشان کرد: هرس زمستانه درختان و درختچه‌های میدان‌ها، بلوارها و بوستان‌ها علاوه بر موارد یادشده به‌منظور محدود کردن رشد و کوتاه ساختن ارتفاع درختان مزاحم در مسیر شبکه‌های برق نیز انجام می‌شود.

سپهر به شهروندان توصیه کرد: از هرگونه اقدام به قطع شاخ و برگ درختان خودداری کرده و با برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات هرس درختان معابر اصلی و فرعی بر اساس اولویت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ د م

اجرای عملیات هرس زمستانه درختان سطح شهر سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.